Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Φεβρουάριο του 2026 η επέκταση προς Καλαμαριά

εγκαίνια Μετρό Θεσσαλονίκης

Τι εξήγησε στην αυτοψία του ο υπουργός, Χρίστος Δήμας

Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2026, δηλαδή αργότερα από αυτό που αρχικά είχε ανακοινωθεί, όπως προέκυψε από τις δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρίστος Δήμας, σε διάρκεια σημερινής επίσκεψής του.

Ο κ. Δήμας, πριν φτάσει στο Αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης, έκανε την πρώτη βόλτα στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και περιηγήθηκε στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, ενώ και σε στάση του στη Νέα Ελβετία επιθεώρησε τον περιβάλλοντα χώρο στην επιφάνεια.

«Το πιο ωραίο μετρό που έχω δει»

Ο ίδιος δήλωσε εντυπωσιασμένος και τόνισε χαρακτηριστικά τα εξής: «Πρόκειται για ένα στολίδι, είναι πραγματικά το πιο ωραίο μετρό που έχω δει οπουδήποτε – και έχω ταξιδέψει σε αρκετά μέρη στον κόσμο». Επιπρόσθετα για τον σταθμό Βενιζέλου, ο Χρίστος Δήμας δήλωσε: «Είναι ο πιο ωραίος σταθμός μετρό που έχω δει στη ζωή μου. Το γεγονός ότι έχουμε έναν υπόγειο αρχαιολογικό χώρο, όπου εκτίθενται τα αρχαιολογικά ευρήματα και αναδεικνύεται έτσι η ιστορία του τόπου μας, της Θεσσαλονίκης και η πολιτιστική μας κληρονομία, είναι ένα τρομακτικά μεγάλο πλεονέκτημα».

«Προτεραιότητα η Καλαμαριά»

Για την επέκταση του μετρό στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας είπε: «ας ολοκληρώσουμε την επέκταση προς τα Ανατολικά, ήτοι την Καλαμαριά» ενώ πρόσθεσε: «Βεβαίως είναι στο σχεδιασμό μας και η επέκταση στα δυτικά, θέλουμε να δούμε πώς μπορούμε να έχουμε σταθμούς μετρό σε ακόμη περισσότερες περιοχές της πόλης, όμως αυτή τη στιγμή η άμεση προτεραιότητα είναι να δώσουμε για χρήση την επέκταση προς Καλαμαριά».

«Ζητήματα τεχνικής φύσης»

Σε ερώτηση που του έγινε για την ολιγόμηνη καθυστέρηση της παράδοσης της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Όλοι ανυπομονούμε να δοθούν στην κυκλοφορία οι πέντε σταθμοί επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά, όμως υπάρχουν και ζητήματα τεχνικής φύσης. Νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε την απαραίτητη υπομονή -δύο μήνες παραπάνω είναι- ώστε όλοι να απολαύσουμε το μετρό και να έχουμε πολύ μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις μας και, φυσικά, με ασφάλεια».

Η διακοπή της βασικής γραμμής

Σε ό,τι αφορά τη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει μεν στον σχεδιασμό, όμως το επόμενο διάστημα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις και τόνισε ότι «είναι κάτι που δεν συμβαίνει μόνο στο μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε αντίστοιχα μετρό στο εξωτερικό».

Ταχιάος: «Οι νέοι αγκάλιασαν το μετρό»

Να αγκαλιάσουν ακόμη περισσότεροι το «τεχνολογικό αυτό επίτευγμα», το μετρό Θεσσαλονίκης, κάλεσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σημειώνοντας ότι η αποδοχή του κυρίως από τους νέους είναι κάτι πολύ σημαντικό. Ο ίδιος είπε πως, όπως αναφέρει και σχετική έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), «το μετρό της Θεσσαλονίκης το έχουν βάλει στη ζωή τους κυρίως οι νέοι άνθρωποι. Πραγματικά είναι εντυπωσιακό ότι οι επιβάτες είναι κατά κύριο λόγο νέοι και είναι νέοι αυτοί που έχουν συστηματοποιήσει την χρήση του στην καθημερινότητα τους. Εγώ αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό και το έχω διαπιστώσει όσες φορές μπήκα στο μετρό». Παρόλα αυτά, απευθυνόμενος και στους μεγαλύτερους σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεχνολογικό επίτευγμα και πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν κι αυτοί να το βάλουν στη δική τους ζωή, στη δική τους καθημερινότητα.

Διαβάστε επίσης  Μετρό Θεσσαλονίκης: Το αλαλούμ με τις πληρωμές εισιτηρίων και καρτών συνεχίζεται...

«Υψηλή κίνηση και ικανοποίηση»

Για την κίνηση που καταγράφεται στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι «είναι εντυπωσιακά ικανοποιητική, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμη πολλοί οι οποίοι πρέπει να αγκαλιάσουν το μετρό». «Οι δείκτες ικανοποίησης που έχουμε από όσους το έχουν χρησιμοποιήσει είναι εξαιρετικά υψηλοί. Σε πείσμα όσων ακούγονται, η διαθεσιμότητα είναι πολλαπλάσια αυτής που είχαν αντίστοιχα μετρό στην εκκίνηση τους σε άλλες χώρες του κόσμου», υπογράμμισε.

Γκιουλέκας: «Είχε καταντήσει γιοφύρι της Άρτας»

«Το μετρό ήταν ένα έργο που η Θεσσαλονίκη το δικαιούνταν, το ζητούσαμε και παλεύαμε για να γίνει. Δυστυχώς είχε καταντήσει σαν το γιοφύρι της Άρτας και πλέον είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι παραδόθηκε χωρίς φανφάρες και πομπώδεις εκφράσεις», επισήμανε από την πλευρά του ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Κωνσταντίνος Γκιουλέκας προσθέτοντας ότι «πάνω από έξι εκατ. Θεσσαλονικείς και επισκέπτες, μαζί με τις μετεπιβιβάσεις, έχουν χρησιμοποιήσει το μετρό στο πρώτο 4μηνο λειτουργίας του».

Καλαμαριά και Σίνδος

Για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο κ. Γκιουλέκας είπε ότι «η πρόσθεση του κλάδου της Καλαμαριάς, είναι εξαιρετικά σημαντική και βεβαίως η προσοχή όλων μας είναι στραμμένη στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης που ασφαλώς πρέπει και εκεί να προχωρήσουν οι εργασίες και θα προχωρήσουν, όπως και η ένωση της με την βιομηχανική περιοχή τη Σίνδου. Όλα αυτά αποτελούν ένα σύνολο συγκοινωνιακό, για όλη τη Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε.

Επισημαίνεται ότι στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο και επισκέφτηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, εκτός των προαναφερόμενων που έκαναν δηλώσεις, παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και άλλα στελέχη της εταιρείας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή φωτογραφίας: Eurokinissi