Ολοένα και πιο… πίσω πηγαίνουν οι δεσμεύσεις και οι υποσχέσεις για τις πληρωμές καρτών και εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Εντονη δυσφορία του επιβατικού κοινού για τις παλινωδίες.
Το Μετρό λειτουργεί και βρίσκεται στην… ζωή της πόλης εδώ και 4,5 μήνες, πλην όμως τα συστήματα για την προμήθεια εισιτηρίων και καρτών, δεν μπορούν ακόμα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Αυτό έχει να κάνει με τα μηχανήματα, καθώς εφόσον θέλει κάποιος να αγοράσει εισιτήρια ή κάρτες, χρειάζεται να έχει μετρητά. Δεν μπορούν να γίνουν πληρωμές με χρεωστική κάρτα, παρά τις αλλεπάλληλες… διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου (αρχικά είχε τονιστεί ως διάστημα επίλυσης του προβλήματος ένας περίπου μήνας, έπειτα ανακοινώθηκε η 1η Μαρτίου, ημερομηνία που πέρασε… ανεπιστρεπτί). Πλέον, σε ερώτηση των επιβατών προς τους υπευθύνους των σταθμών, δηλώνεται άγνοια από τους τελευταίους.
Ρέστα… εκ των υστέρων
Σαν να μην έφτανε, όμως, αυτό, η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη, εάν αναλογισθεί κανείς πως τα μηχανήματα δέχονται μόνο κέρματα και χαρτονομίσματα των 5 ή 10 ευρώ (δεν… δίνουν ρέστα σε περίπτωση που τοποθετηθούν χαρτονομίσματα των 20 ή 50 ευρώ και θα πρέπει οι επιβάτες να πάρουν τα ρέστα… εκ των υστέρων από συγκεκριμένους σταθμούς!).
Ανέφικτη η εξάμηνη κάρτα
Επίσης, δεν είναι… εφικτή η προμήθεια εξάμηνης κάρτας, διότι το σύστημα δεν το δέχεται. Πρόκειται για άλλο ένα σημείο που προκαλεί εκνευρισμό, καθώς αρκετοί άνθρωποι σκόπευαν να αγοράσουν 6μηνη κάρτα, που άλλωστε τους συμφέρει και περισσότερο οικονομικά.
Το ιδανικό σενάριο
Το… ιδανικό, βέβαια, για την Θεσσαλονίκη θα ήταν να υπήρχε ενοποίηση στα εισιτήρια λεωφορείων και μετρό, όπως ήδη πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ωστόσο αυτό για την ώρα φαντάζει μακρινό… ενδεχόμενο και η δυσφορία των επιβατών αυξάνεται.
Υπενθυμίζεται, παράλληλα, ότι σήμερα ανακοινώθηκε (δείτε εδώ) πως η επέκταση προς Καλαμαριά (αρχικά προγραμματισμένη και πολλάκις εξαγγελθείσα για τα τέλη του τρέχοντος έτους) μετατέθηκε για τον Φεβρουάριο του 2026.