Ενδιαφέροντα ευρήματα με την άποψη των κατοίκων του δήμου Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει η δημοσκόπηση της εταιρείας “tothepoint” για λογαριασμό της εφημερίδας “Μακεδονία” της Κυριακής“.
Από την έρευνα προκύπτει θετική εικόνα για τη νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη.
Η δημοσκόπηση έγινε στο διάστημα από 26 Απριλίου έως 2 Μαΐου, σε δείγμα 656 ατόμων, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας άνω των 17 ετών, ψηφοφόρων του δήμου Θεσσαλονίκης.
Καλή εικόνα για τη νέα δημοτική αρχή έχουν σχεδόν οι μισοί από τους ερωτώμενους. Ειδικότερα, στο ερώτημα «Γενικά είστε ικανοποιημένος/η ή δυσαρεστημένος/η από το έργο της νέας δημοτικής αρχής του δήμου Θεσσαλονίκης τις πρώτες 120 μέρες της θητείας της;» το 43,3% δηλώνει ικανοποίηση, 15,3% δυσαρέσκεια, ενώ σχεδόν ένας στους τρεις (ποσοστό 34,5%) εμφανίζεται ουδέτερος (ούτε ικανοποίηση, ούτε δυσαρέσκεια).
Σε επόμενη ερώτηση «πόση εμπιστοσύνη έχετε στη νέα δημοτική αρχή για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του δήμου;» σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τη νέα δημοτική αρχή (47,5% αρκετή εμπιστοσύνη, 10,9% πολλή εμπιστοσύνη). Στον αντίποδα το 26,7% δηλώνει ότι έχει λίγη εμπιστοσύνη προς τη σημερινή διοίκηση του δήμου, ενώ το 8,4% δεν έχει καμία εμπιστοσύνη.
Καθαρή υπεροχή σε σχέση με την προηγούμενη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα καταγράφει στη δημοσκόπηση η σημερινή διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη. Συγκεκριμένα, στο ερώτημα «σε σύγκριση με την προηγούμενη δημοτική αρχή θεωρείτε ότι η σημερινή σημειώνει πρόοδο;» περισσότεροι από τους μισούς, ποσοστό 54,2% απαντά «ναι», ενώ διαφωνεί σχεδόν ένας στους τέσσερις (ποσοστό 24,6%) και ένας στους δέκα (ποσοστό 10,8%) δεν παίρνει θέση.
Επιμένει η Καθαριότητα
Όσον αφορά τα προβλήματα της καθημερινότητας που απασχολούν περισσότερο τους Θεσσαλονικείς, η καθαριότητα και ό,τι έχει σχέση με το κυκλοφοριακό παραμένουν στην κορυφή της αξιολόγησης από τους ερωτώμενους.
Συγκεκριμένα, στο ερώτημα «ποια πιστεύετε ότι είναι τα δύο, τρία σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής σας που πρέπει ο δήμος Θεσσαλονίκης να επιλύσει-ασχοληθεί;», επτά στους δέκα (ποσοστό 70,9%) αναφέρουν ως σοβαρότερο αυτό της καθαριότητας. Ακολουθούν οι θέσεις στάθμευσης (43,6%), το οδικό δίκτυο (27,6%), το κυκλοφοριακό (25,1%), η ασφάλεια (10,8%). Πιο κάτω στην αξιολόγηση είναι προβλήματα όπως η ανάπλαση γειτονιών (6,9%), ο φωτισμός (6,4%), τα μεγάλα έργα (5,4%), τα πεζοδρόμια και η παράνομη εξάπλωση των τραπεζοκαθισμάτων (3,4%), η σχολική στέγη (1,5%) και τα αδέσποτα (1%).
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές
Οι πολίτες του δήμου Θεσσαλονίκης δεν φαίνεται να προτιμούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτησή τους, στις δοσοληψίες τους με τον δήμο, είτε επειδή ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ποιες ακριβώς υπηρεσίες παρέχονται ηλεκτρονικά είτε επειδή δεν είναι εξοικειωμένοι.
Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν στο ερώτημα «αν έχετε χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δήμου, είστε ικανοποιημένος/η ή δυσαρεστημένος/η από την εξυπηρέτησή σας;». Σχεδόν έξι στους δέκα, ποσοστό 62,4% απαντά ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από το δήμο Θεσσαλονίκης. Σχεδόν ένας στους πέντε, ποσοστό 26,2% δηλώνει πως τις έχει χρησιμοποιήσει και είναι ικανοποιημένος/η, ενώ ποσοστό 3,5% τις έχει χρησιμοποιήσει αλλά είναι δυσαρεστημένος/η.
Μία από τις παρεμβάσεις τις οποίες έκανε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης τον τελευταίο μήνα ήταν να βάλει κάποια τάξη στα λεγόμενα «δρομικά γεγονότα» της πόλης όπως ο μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», αλλά και ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος.